RSS
 

Kokosowy serek z brzoskwinią.

19 sie

image

Brzoskwinie są bogatym źródłem witamin w tym cennym źródłem beta-karotenu i błonnika. Zawierają też sporo witamin z grupy B, witaminę PP i C. Zawartość prowitaminy A, witaminy B1, B2, B3, B6, K i pozostałych składników czyni brzoskwinię dobrym źródłem witamin w okresie wyczerpania organizmu. Ponadto brzoskwiniowy bor podnosi poziom estrogenu, który zapobiega osteoporozie.
Brzoskwinia zawiera także magnez, wapń, potas, fosfor, cynk i żelazo, które w połączeniu z pozostałymi składnikami wspomagają leczenie układu moczowego ze względu na ich właściwości zasadotwórcze i moczopędne.
Potas zaś jest niezwykle ważnym czynnikiem regulującym gospodarkę wodną organizmu oraz odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowej równowagi kwasowo – zasadowej.  Również zawarta w brzoskwiniach witamina A pobudza żołądek do wydzielania soku trawiennego, z tym samym wzmaga apetyt i przyspiesza procesy trawienne, regulując pracę układu pokarmowego.
Składniki zawarte w brzoskwiniach mają również działanie odtłuszczające i oczyszczające, stąd poleca się je również przy tego rodzaju dietach.

Ja uwielbiam je w połączeniu z serkiem wiejskim i wiórkami kokosowym, bądź jako bazę do sernika light ;)

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii śniadania

 

Tags:

Dodaj komentarz