RSS
 

Truskawki- nie tylko pyszne, ale i zdrowe.

03 cze

truskawki_popup

Składniki odżywcze w truskawce

Aromatyczny owoc to przede wszystkim bogate źródło witamin z grupy B, witaminy PP oraz C, której zawartość jest nawet większa niż w owocach cytrusowych. Truskawki dostarczają nam także mikro i makroelementów: wapnia, potasu, fosforu czy magnezu, niezbędnych do utrzymania organizmu w dobrej kondycji. Błonnik usprawnia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom i zapewnia właściwe funkcjonowanie mikroflory jelita grubego. Z kolei dzięki zawartości kwasu elagowego owoce te znane są z właściwości antynowotworowych.

Owoce w walce z nadwagą

Truskawki uznawane są również za owoce dietetyczne, polecane także diabetykom z uwagi na obecność fruktozy charakteryzującej się niskim indeksem glikemicznym, co zapobiega nagłym skokom insuliny. Co więcej, 100 gram owoców to zaledwie 35 kalorii, a zawarta w truskawkach bromelina to enzym, który rozkłada białko pokarmowe oraz przyspiesza spalenie tłuszczów i węglowodanów. Duża ilość wody w truskawkach umożliwi dodatkowo oczyszczenie organizmu, pomoże usunąć toksyczne płyny ustrojowe i tym samym przyczyni się do spadku wagi. Truskawki są także ważnym składnikiem diety antycellulitowej – usprawniają redukcję tkanki tłuszczowej i regulują zawartość wody w tkance cellulitowej.

Poleca się je reumatykom, cierpiącym na schorzenia wątroby – regulują wydzielanie żółci i pracę wątroby, a także nerek – są bowiem moczopędne. Truskawki działają też dobroczynnie na serce: obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze. Są wskazane dla osób z nadwagą i otyłych. Zawarte w truskawkach minerały i witaminy korzystnie wpływają na włosy, a truskawkowa maseczka wygładza i nawilża cerę.

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii Deser, porady, warzywa i owoce

 

Tags: ,

Dodaj komentarz