RSS
 

Zielona herbata i jej magiczne właściwości…

19 maj

199575-Zieolona-herbata-jest-nie-tylko-smaczna-ale-i-bardzo-zdrowaJedną z niepodważalnych korzyści wynikających z regularnej konsumpcji zielonej herbaty jest efektywniejsze spalanie tłuszczu zapasowego oraz mniejsza tendencja do jego kumulowania w organizmie. Zielona herbata zawiera kofeinę, która zwiększając termogenezę (produkcję ciepła) nasila spalanie tłuszczu zapasowego oraz dostarcza potężnej dawki polifenoli. Związki te usprawniają pracę hormonów regulujących gospodarkę energetyczną i wpływają na magazynowanie i uwalnianie energii. Polifenole zwarte w zielonej herbacie mogą także zmniejszać wchłanianie cukrów z przewodu pokarmowego „obniżając” kaloryczność spożywanych potraw.

Wysoka zawartość flawonoidów, czyli związków polifenolowych będących przeciwutleniaczami sprawia, że zielona herbata ma działanie antyrodnikowe. Jeden z nich, galusan jest 20 razy silniejszy niż witamina C. Innym, równie ważnym przeciwutleniaczem znajdującym się w herbacie jest tanina działająca antybakteryjnie oraz antywirusowo. Wspomaga ona leczenie bakteryjnych schorzeń przewodu pokarmowego oraz hamuje rozwój bakterii Helicobacter pylori. Reguarne picie zielonej herbaty obniża poziom trójglicerydów i cholesterolu, co zmniejsza zagrożenie miażdżycą. Oprócz tego napar z liści herbaty zawiera sporo fluoru, który zapobiega rozwojowi próchnicy zębów.

Herbata pobudza i orzeźwia dzięki dużej zawartości teiny działającej tak samo jak kofeina znajdująca się w kawie. Liście herbaty, zarówno czarnej, jak i zielonej, mają od 2,5 do 4 procent teiny, z której około 80 procent przechodzi do naparu podczas parzenia. Filiżanka herbaty zawiera od 30 do 100 mg teiny. Po jej wypiciu zwiększają się zdolności umysłowe i fizyczne organizmu, a uczucie senności, znużenia i wyczerpania mija. Teina nie tylko ułatwia proces uczenia się i poprawia zdolność kojarzenia, ale reguluje też pracę jelit, a u niektórych osób łagodzi różnego rodzaju bóle. Pobudza jednak tylko świeży napar i to uzyskany najwyżej po 3 minutach. Herbata parzona dłużej działa relaksująco.

Powinniśmy zawsze wybierać herbatę liściastą, rezygnując z tych w torebkach. I tyczy się to nie tylko zielonej herbaty. Tak naprawdę nie wiemy, co tak naprawdę kryje się w saszetce.

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii porady

 

Tags:

Dodaj komentarz